مناظره با حافظ

نیمه شبِ پریشب گشتم دچار کابوس                         دیدم به خواب حافظ ، توی صف اتوبوس

گفتم: سلام حافظ، گفتا علیک جانم                           گفتم : کجا روی تو ؟ گفتا که خود ندانم

گفتم: بگیر فالی، گفتا نمانده حالی                            گفتم: چگونه ای گفت :دربند بی خیالی

گفتم: که تازه تازه شعر و غزل چه داری                     گفتا که می سرایم شعر سپید، باری

گفتم: ز دولت عشق ، گفتا که کودتا شد                      گفتم: رقیب، گفتا :او نیز کله پا شد

گفتم:کجاست لیلی؟مشغول دلربائی؟!                         گفتا :شده ستاره در فیلم سینمائی

گفتم: بگو ز خالش،آن خال آتش افروز                      گفتا: عمل نموده دیروز یا پریروز

گفتم: بگو ز مویش گفتا: که مش نموده                      گفتم: بگو ز یارش گفتا ولش نموده

گفتم: چرا؟چگونه؟عاقل شده است مجنون؟!                 گفتا شدید گشته معتاد گدد و افیون

گفتم: کجاست جمشید ؟ جام جهان نمایش؟                   گفتا خریده قسطی تلویزیون به جایش

گفتم: بگو ز ساقی ،حالا شده چه کاره؟                        گفتا شده است منشی در دفتر اداره

گفتم: ز ساربان گو،با کاروان غم ها                           گفتا آژانس دارد با تور دور دنیا

گفتم: بگو ز محمل یا از کجاوه یادی                           گفتا :پژو،دوو،بنز،یا گلف نوک مدادی

گفتم: بگو ز مشک آهوی دشت زنگی                          گفتا که ادکلن شد در شیشه های رنگی

گفتم: بلند بوده موی تو آن زمان ها ؟!                        گفتا :به حبس بودم از ته زدند آنها

گفتم: شما و زندان ! حافظ ما رو گرفتی؟!                    گفتا ندیده بودم هالو به این خرفتی!